Változások a birtokba adásokban

Az egészségügyi helyzet ellenére, továbbra is folytatódnak minden házunkban az átadások, de több ponton is meg kellett változtatnunk az eddig követett rendet. Emellett a közüzemi szolgáltatások tekintetében is számíthatnak nehézségekre, mindezekről az alábbiakban olvashatnak részletesebben. 

Az átadásokat úgy szerveztük át, hogy az arra érkező ügyfeleink más ügyfeleinkkel egyáltalán ne találkozzanak, és a Metrodom képviseletében is csak egyetlen munkatársunk lesz a helyszínen. A közüzemi órákat előzetesen leolvassuk és felvezetjük a jegyzőkönyvre, ezeket ügyfeleink igény esetén egyedül is ellenőrizhetik. A kulcsok és papírok átadása, kitöltése a megfelelő fertőtlenítés után az ajánlott távolság betartásával történik. Elmarad a lakás közös bejárása és az esetleg megmaradt hibák listázása is, viszont ügyfeleink kapnak egy napot, hogy egyedül, kényelmesen át tudják nézni a lakást, és e-mailben megküldhetik részünkre a hibajavítási igényt. (A törések, karcolások, fizikai sérülések kivételével, minden más hibát természetesen később, a jótállás időtartama alatt bármikor bejelenthetnek.)

Az átadásokon nem lesznek jelen a házban Telekommunikációs szolgáltatást nyújtó Magyar Telekom, az okosotthon-rendszer támogatását biztosító SmartBuild Kft., illetve a közös képviselet munkatársai sem. A közös képviselet telefonon vagy e-mailben áll a lakók rendelkezésére, a személyes ügyfélszolgálat azonban szünetel. A Magyar Telekom által a Metrodom házaihoz dedikált képviselőt telefonon tudják az érdeklődők elérni a +36 30 877 3000 telefonszámon, de sem személyes találkozóra, sem új szerződés megkötésére nincs jelenleg lehetőség. A Magyar Telekom a hónap végéig felfüggesztette a műszaki munkatársak helyi kiszállását is, azaz az esetleg korábban már megrendelt szolgáltatást sem tudják a helyszínen bekötni, telepíteni a médiaboxokat. Arról, hogy ezt a határidőt meghosszabbítják-e, a Magyar Telekom oldaláról tudhatnak meg majd többet.

A SmartBuild szintén nem vállalja az okosotthon-rendszer helyszíni aktiválását, ez egyébként a vezetékes internet kapcsolat nélkül amúgy is csak korlátozottan tudna működni. A világítás és a fűtés ugyanakkor teljes értékűen kapcsolható manuálisan is, csupán a távvezérlést, a mobil telefonokról történő vezérlést és ellenőrzést kell nélkülözni. Akiknél már a legújabb vezérlőpanelek vannak felszerelve (Metrodom Park A, Panoráma B-C) és akár kábelen, akár 4G hálózaton keresztül van állandó internetkapcsolat, a rendszer csatlakozik WIFI-n keresztül az internetre, az a SmartBuild ügyfélszolgálatánál (+36 30 898 9046) telefonon kérheti a távolból történő aktiválást. Ez az eljárás mindenképpen több időt vesz igénybe a helyszíni aktiválásnál, és szükség van hozzá a lakásban tartózkodó ügyfél aktív közreműködésére is, aki az ügyfélszolgálat telefonos útmutatásával végezheti el a kapcsolat létrehozását, a rendszer beállítását.

Bizonyos házainban a közös képviselet korlátozta, vagy a jövőben korlátozhatja a közösségi helyiségek nyitvatartását, a közösségi szolgáltatások lehetőségének igénybevételét. A City Home lakóparkban például zárva van a játszótér, a H-K ütemeken pedig bezárt az edzőterem, a baba-játszószoba és a klubszoba is.